Єдина педагогічна тема та завдання Cвеської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 «ліцей»
на 2023-2024 навчальний рік
Вважаючи, що наш навчальний заклад знаходиться на шляху постійного розвитку, ми маємо всі ресурси для реалізації поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері освіти, що передбачає поліпшення її якості, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня. Методична робота з педагогічними кадрами у минулому навчальному році проводилася на достатньому рівні. Науково-методична проблема школи «Формування та розвиток ключових компетентностей, учасників навчально-виховного процесу та підготовка учнів до життя в суспільстві».
Місія школи:
- гарантоване надання загальної середньої освіти у співвідношенні з державними стандартами освіти через поглиблене вивчення предметів за природничо - математичним напрямом;
- забезпечення всебічного розвитку громадянина України, який вміє: критично мислити, співпрацювати з іншими та поважати їх права, брати участь у суспільно-політичному житті, бути конкуренто здатним і підготовленим до життя в умовах глобалізації економічного простору;
- всебічна підтримка особистості учня, його інтересів, потреб, розвиток творчих здібностей та турбота про емоційне благополуччя;
- моделювання школи через самовираження особистісного розвитку ключових компетентностей усіх учасників навчально-виховного процесу.
Стратегічна мета школи:
- підвищення рівня якості освітніх послуг на основі створення ключових компетентностей, учасників навчально-виховного процесу;
- створення авторського та перспективного педагогічного досвіду в організації навчально-виховного процесу з розвитку мотивації учнів до навчання, їх якісної успішності як засобу підвищення його результативності;
- перехід на нові підходи до організації методичної роботи, нові засади управлінської діяльності в основі яких лежить мотиваційно-системний підхід.
Головні завдання школи:
- реалізація Державних стандартів загальної освіти;
- створення умов для поліпшення якості освітніх послуг, особистісної реалізації змісту освіти, індивідуалізації навчання, забезпечення практичної спрямованості освіти шляхом залучення найкращого педагогічного досвіду, розвитку й оптимального використання матеріально-технічної бази школи, якісної організації профільного навчання, ефективної співпраці з вищими навчальними закладами;
- забезпечення умов якісної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання;
- забезпечення стовідсоткового оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями всіма педагогами відповідно до нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм для і 8-х класів;
- формування освітнього простору та позитивного іміджу школи;
- створення "ситуації успіху" для кожного учня;
- поглиблене вивчення української мови у 8-11 класах, біології в 11 класі;
- забезпечення створення здоров’язбережувального середовища шляхом упровадження здоров’язбережувальних технологій навчання й виховання, дотримання санітарно-гігієнічного режиму, упровадження ефективних методів впливу з метою формування в учнів та їхніх батьків цінності здоров’я, створення умов для запобігання негативних звичок, дитячої бездоглядності, підліткової злочинності;
- створення акмеологічного середовища в закладі для всіх учасників НВП на основі креативної діяльності педагогічного колективу. Суть акмеологічного підходу полягає у здійсненні комплексного дослідження й відновлення цілісності суб'єкта, що проходить ступінь зрілості, коли його особистісні та суб'єктно-діяльнісні характеристики вивчаються в єдності, в усіх взаємозв'язках та опосередкуваннях, для того щоби сприяти досягненню його вищих рівнів;
- участь у формуванні соціального замовлення на освіту, виходячи з інтересів району та спеціалізації школи;
- виявлення та супровід обдарованих учнів, створення умов для розвитку здібностей школярів, залучення їх до світових освітніх стандартів;
- формування конкурентоспроможного випускника школи в умовах глобалізації освітнього простору;
- формування у кожного учня потреби до саморозвитку та самовдосконалення;
- виховання почуття глибокого патріотизму, взаємоповаги, добра та справедливості;
- зміцнення матеріально-технічної бази школи.
Школа планує здійснювати комплексний підхід до реалізації програми фізичного і психічного здоров`я учнів, враховує адаптаційні процеси на всіх ступенях навчання, прагне успішно вирішувати питання формування загальної культури особистості, адаптації учнів до життя в суспільстві.
Для реалізації головних пріоритетів, мети та завдань школи необхідне інформативне забезпечення, учительський потенціал, підтриманий відповідною матеріально-технічною базою.
Умови досягнення головних завдань школи
Найважливішою умовою досягнення головних завдань школи є комплексне вирішення проблем, пов`язаних зі структурою освіти, її змістом, науково-методичним, фінансовим, матеріально-технічним забезпеченням, а саме:
- розвиток системи освіти як національної (філософія освіти, принципи, зміст);
- демократизація системи освіти;
- орієнтація науково-методичної роботи вчителів на реалізацію сучасних ефективних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду, яка забезпечує широку інтеграцію з освітніми системами України;
- пошук шляхів і способів диференціації та індивідуалізації навчання, розробка різних варіантів навчальних планів та програм;
- створення оптимальних умов для розвитку інтересів, здібностей, творчості учнів;
- створення в педагогічному колективі умов для креативної діяльності, атмосфери творчості, пошуку нових ідей у модернізації форм, методів і способів освітнього процесу шляхом науково-педагогічного та інформаційного забезпечення;
- подальший розвиток соціально-психологічної служби, спрямованої на особистісно орієнтоване навчання і виховання учнів, створення атмосфери творчості та комфорту;
- забезпечення школи сучасним комп`ютерним обладнанням і програмами, автоматизація процесу управління школою;
- вирішення питань про додаткове фінансування школи з метою оновлення навчально-матеріальної бази, придбання програмно-методичного забезпечення, здійснення видавницької діяльності, стимулювання найкращих учителів та обдарованих дітей.
Складовими частинами єдиної педагогічної теми є:
В управлінні:
- оптиматизація методичної роботи школи;
- створення оптимальних умов для здійснення педагогічними працівниками результативної самоосвітньої діяльності;
- підвищення рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;
- сприяння підвищенню загального рівня ІКТ-компетентності педагогів; активному впровадженню інноваційних технологій, спрямованих на розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей;
- створення умов для педагогів-початківців з метою адаптації до навчально-виховного процесу;
- розробка ефективної моделі науково-дослідницької роботи вчителів та учнів.
У навчанні:
- реалізація принципу наступності у розвитку дошкільної, загальної освіти у зв’язку із запровадженням Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти;
- посилення здоров’язберігаючого аспекту навчально-виховного процесу шляхом активного використання певних технологій;
- управління результатами та якістю навчання;
- удосконалення системи роботи з обдарованим учнями;
- розвиток системи профільного навчання через підготовку дітей до свідомого обрання профілю подальшого навчання, забезпечення диференціації навчання шляхом проведення якісної допрофільної підготовки.
У вихованні:
- виховання потреби здорового способу життя;
- педагогічна підтримка духовного, морального зростання школярів;
- оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;
- управління процесом соціалізації учнів;
- розвиток активної розважально-пізнавальної діяльності учнів у позаурочний час;
- соціальний захист та створення оптимальних умов навчання обдарованої молоді;
- розвиток елементів державно-громадського управління;
- орієнтація виховної діяльності навчального закладу на реалізацію патріотичної складової у відповідності з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
- оптимізація діяльності щодо попередження правопорушень,негативних проявів у молодіжному середовищі;
- активізація правового виховання;
- розвиток фізкультурно-оздоровчого напрямку.
Психолого-педагогічні задачі:
- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу;
- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу;
- оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;
- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості.
Коментарi