Книга "Розмови про війну"

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

Якщо ви хочете виховати впевнену в собі, творчу, самодостатню особистість, то:

• Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона — єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією.
• Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами.
• Приймайте її такою, якою вона є.
• Підкреслюйте її сильні властивості.
• Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
• Обираючи знаряддя виховного впливу, удавайтеся здебільшого до похвали та заохочення, а не до покарання та осуду.
• Встановіть чіткі межі дозволеного (бажано, щоб заборон було небагато — лише найголовніші) і дозвольте дитині вільно діяти в цих межах.
• Неухильно дотримуйтесь встановлених вами заборон і дозволів.
• Оцінюйте вчинок, а не особистість: «Твій вчинок поганий, але ж ти хороший і розумний хлопчик (дівчинка) і надалі не повинен так робити».

Посміхайтеся! І люди, зігріті вашою посмішкою, будуть тягнутися до вас!
Посміхайтеся! І ваша посмішка створить щастя у вашому домі, атмосферу доброзичливості в спілкуванні.

ВИХОВУЙТЕ :

- витримку, наполегливість, готовність переборювати труднощі;
- чесність, правдивість, уміння відстояти честь свою, родини, колективу.
Виробляйте звичку сумлінно виконувати завдання, доручення вчителів, батьків, учнівського колективу.
1. Ні за яких обставин не заглядайте в портфель і кишені дитини. Навіть якщо вам здається, що ви все повинні знати про своїх дітей.
2. Коли ваша дитина прокидається, скажіть їй “Доброго ранку!” і не чекайте відповіді. Почніть день бадьоро, а не із зауважень і сварок.
3. Коли дитина повертається зі школи, запитайте: “Що сьогодні було у школі?”.

Можливі наслідки неправильного виховання.

1. Завищена вимогливість батьків до успішності, налаштування тільки на одержання 11-12 балів формує у дитини »комплекс відмінника». Виникає підвищена тривожність (поганий сон, нервові зриви, заїкання.)

2. Дитина чекає позитивної оцінки виконаної роботи від дорослих, а ті не питають, чого сам малюк прагнув досягти! Як результат: те, що мала на меті дитина, не збігається з очікуваннями дорослих. Малюк починає вгадувати, чого хоче дорослий, вчиться не для себе, а для когось – зникає бажання щось робити самостійно, спираючись на власні уявлення, а згодом повністю втрачається бажання вчитися.

3. Страх бути покараним, побачити невдоволення батьків, примушує дитину за всяку ціну приховувати правду, йти на обман: «Аби тільки не засмутити, не розгнівати батьків». Результат – замкненість, нещирість, відчуття самотності й непотрібності.

Пам’ятайте! Головне для батьків: навчити дитину вчитися, прищепити їй інтерес до набуття нових знань.

Психолого-педагогічні поради батькам

  • Любіть свою дитину такою, якою вона є, а не за її досягнення й перемоги.

• Ніколи не порівнюйте свою дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою: якою вона була вчора і якою стала сьогодні.

• Не слід постійно опікувати дитину. Будьте впевнені, що вона сама зможе подолати більшість труднощів.

• У жодному разі не лайте й не ображайте дитину, тим більше в присутності чужих людей. Поважайте почуття й думки свого сина або дочки. На скарги з боку оточуючих відповідайте так: „Дякую, ми вдома обов’язково поговоримо на цю тему”.

• Навчіть дитину говорити про свої проблеми, щиро цікавтеся її думкою й позицією.

• Постійно спілкуйтеся з дитиною. Ваші взаємини мають ґрунтуватися на довірі. Дитина повинна від­чувати, що її дитячі проблеми вам цікаві.

• Допомагайте дитині виконувати те, із чим вона не може впоратися сама.

• Ніколи не бийте дитину: це не приносить бажано­го результату, а лише робить її агресивною. Засу­джуйте не саму дитину, а її провину.

• Не розхвалюйте дитину незаслужено, але й не забу­вайте заохочувати її, якщо вона на це заслужила. Головне - оцінити зусилля дитини, а не хвалити її саму, її характер. Хваліть словом, посмішкою, ласкою, але в жодному разі – новою іграшкою або солодощами.

• Учіть дитину аналізувати свої помилки.

• Не намагайтеся все робити замість дитини, дайте їй певну свободу, щоб вона могла діяти відкрито. Пам'ятайте: дитина має право на самостійність,

• Проводьте з дитиною свій вільний час, допомагай­те їй розвивати свої здібності.

• Не будуйте взаємини на заборонах: завжди пояс­нюйте причину й мету ваших вимог.

• Будьте терплячими до вашої дитини. Намагайтеся відповідати на всі її запитання й ніколи не гово­ріть, що вона багато запитує.

Комп’ютер та здоров’я дитини (поради для батьків)

Комп'ютер сьогодні став важливою і необхідною частиною способу життя і відкриває перед дитиною величезні можливості для саморозвитку та самовдосконалення. Тому не варто позбавляти дітей цих переваг, але щоб робота за комп'ютером не перетворилася на залежність і негативно не позначилась на здоров’ї, але слід пояснити дитині про ризики, які виникають при тривалому сидінні біля монітора, подбати про правильно організоване робоче місце та навчити дитину правил поведінки при роботі на комп’ютері.

Тривалароботаза комп'ютером негативно позначається на багатьохфункціяхнашого організму: нервової діяльності, ендокринної, імунної та репродуктивної системах, на гостроті зору і кістково-м’язевій системі.

Гігієнічні рекоментації щодо зайнятості дитини на комп’ютері та зменшення негативного впливу на здоров’я.

1. Обмежити час користування комп'ютером.Використання комп’ютера відповідно до віку дитини становить: діти до 6 років - не більше 20 хв.на день, 7-10 років - до 45 хв.на день, 11-13 років - 1-1,5 години, 14-16 років – не більше 2-х годин на день).

2. Проводити періодичні перерви.Необхідно привчити дитину періодично через кожні 15-20 хв. робити перерви, хоча б на 5 хвилин, а через кожні 45хв. - перерва має становити 10-15 хв. При цьому необхідно включити вправи для профілактики зорової втоми, а також проводити активні рухи для всього тіла та окрему увагу приділяти кистям рук.

3. Правильно облаштувати робоче місце.Необхідно придбати спеціальний стіл та стілець для комп'ютера. Розташувати комп’ютер необхідно задньою поверхнею до стiни в добре освiтленому мiсцi, але щоб на екранi не було виблискування. Стiлець, за яким буде сидiти ваша дитина, обов’язково повинен бути зi спинкою. Висоту стільця треба підбирати таким чином, щоб монітор був розташований не менш, ніж на відстані 50 см від очей, впираючись поглядом безпосередньо в центр екрана. Мiж корпусом тiла i краєм стола повинен залишатися вiльний простiр приблизно 5 см. Руки повиннi вiльно лежати на столi. Пiд ноги можна поставити пiдставку, щоб вони були зiгнутi в колiнних та кульшових суглобах приблизно пiд прямим кутом.

4. Налаштувати монітор в оптимальному світловому режимі.Необхідно вибрати для монітора оптимальну яскравість, контрастність, без мерехтіння зображення. Прослідкуйте, щоб за замовчуванням стояв досить великий шрифт, а на робочому столі була встановлена картинка спокійних кольорів.

5. Проводити комплекс вправ гімнастики для очей.Необхідно навчити дитину робити гімнастику для очей в ході виконання будь якої роботи, де є зорове навантаження, і нагадувати про важливість виконання таких вправ для профілактики порушень гостроти зору.

Найпоширеніші серед ризиків щодо здоров’я дитини, які виникають при роботі на комп’ютері:

  • Гіподинамія. Тривале сидіння перед комп'ютером в одній позі замість занять спортом і активними ігорами на свіжому повітрі призводить до того, що м'язи слабо розвиваються, дитина стає дратівливою, швидко стомлюється. До того ж сидяче положення негативно позначається на спині та попереку, псується постава.
  • Порушення зору. Постійна напруга зору веде до стомлення очних м'язів, а також негативно впливає на внутріочні судини і сітківку ока.
  • Навантаження на руки. Під час роботи за комп'ютером кисті рук постійно знаходяться в напрузі: вони здійснюють однотипні рухи, довгий час не змінюють позицію. В результаті виникає стійке стомлення м'язів рук, що потім виражається в болях суглобів. Крім того, через порушення кровообігу і погіршення нервової прохідності можлива поява судом, порушення координації пальців.
  • Навантаження на шию. Під час роботи за комп'ютером шийний відділ хребта також знаходиться в постійній напрузі, особливо якщо дитина сидить нерівно. В результаті погіршується кровопостачання мозку, може виникнути кисневе голодування, що проявляється в головних болях.
  • Вплив на центральну нервову систему. Тривале використання комп'ютера може не тільки стати причиною підвищеної стомлюваності і навіть запаморочень, але й викликати інші порушення - сонливість, апатію, неуважність, нестриманість, зниження уваги тощо.
  • Психологічний аспект. Часто діти, захоплені інтернет-спілкуванням, втрачають здатність до живої комунікації - їм складніше знаходити спільну мову з однолітками, нецікавими стають інші прояви активності в дитячому колективі. Дитина замикається в собі і починає уособлюватися.

Крім того, на емоційний і розумовий розвиток дитини істотно впливає інтенсивний потік інформації з інтернетної мережі, яка не завжди є корисною та безпечною.

  • Проблеми з харчуванням. Захоплена комп'ютером дитина часто забуває про їжу або і зовсім втрачає апетит. Чи навпаки дитина починає харчуватися неконтрольовано - перекушувати прямо перед монітором і не особливо дбати про якість їжі.

Комплекс вправ гімнастики для очей.

1. Швидко покліпати очима, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5-ти.

Вправу повторити 4-5 разів.

2. Міцно зажмурити очі, рахуючи до 3-х, відкрити очі та подивитися вдалечінь, рахуючи до 5-ти.

Вправу повторити 4-5 разів.

3. Витягнути праву руку вперед і стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз.

Вправу повторити 4-5 разів.

4. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок до 4-х, потім перенести погляд вдалечінь на рахунок до 6-ти.

Вправу повторити 4-5 разів.

5. Проводити по 3-4 кругових рухи очима в праву сторону, стільки ж у ліву. Розслабити очні м'язи, подивитися вдалечінь – рахуючи до 6-ти.

Вправу повторити 1-2 рази.

Комп'ютер сьогодні став важливою і необхідною частиною способу життя і відкриває перед дитиною величезні можливості для саморозвитку та самовдосконалення. Тому не варто позбавляти дітей цих переваг, але щоб робота за комп'ютером не перетворилася на залежність і негативно не позначилась на здоров’ї, але слід пояснити дитині про ризики, які виникають при тривалому сидінні біля монітора, подбати про правильно організоване робоче місце та навчити дитину правил поведінки при роботі на комп’ютері.

Тривалароботаза комп'ютером негативно позначається на багатьохфункціяхнашого організму: нервової діяльності, ендокринної, імунної та репродуктивної системах, на гостроті зору і кістково-м’язевій системі.

Гігієнічні рекоментації щодо зайнятості дитини на комп’ютері та зменшення негативного впливу на здоров’я.

1. Обмежити час користування комп'ютером.Використання комп’ютера відповідно до віку дитини становить: діти до 6 років - не більше 20 хв.на день, 7-10 років - до 45 хв.на день, 11-13 років - 1-1,5 години, 14-16 років – не більше 2-х годин на день).

2. Проводити періодичні перерви.Необхідно привчити дитину періодично через кожні 15-20 хв. робити перерви, хоча б на 5 хвилин, а через кожні 45хв. - перерва має становити 10-15 хв. При цьому необхідно включити вправи для профілактики зорової втоми, а також проводити активні рухи для всього тіла та окрему увагу приділяти кистям рук.

3. Правильно облаштувати робоче місце.Необхідно придбати спеціальний стіл та стілець для комп'ютера. Розташувати комп’ютер необхідно задньою поверхнею до стiни в добре освiтленому мiсцi, але щоб на екранi не було виблискування. Стiлець, за яким буде сидiти ваша дитина, обов’язково повинен бути зi спинкою. Висоту стільця треба підбирати таким чином, щоб монітор був розташований не менш, ніж на відстані 50 см від очей, впираючись поглядом безпосередньо в центр екрана. Мiж корпусом тiла i краєм стола повинен залишатися вiльний простiр приблизно 5 см. Руки повиннi вiльно лежати на столi. Пiд ноги можна поставити пiдставку, щоб вони були зiгнутi в колiнних та кульшових суглобах приблизно пiд прямим кутом.

4. Налаштувати монітор в оптимальному світловому режимі.Необхідно вибрати для монітора оптимальну яскравість, контрастність, без мерехтіння зображення. Прослідкуйте, щоб за замовчуванням стояв досить великий шрифт, а на робочому столі була встановлена картинка спокійних кольорів.

5. Проводити комплекс вправ гімнастики для очей.Необхідно навчити дитину робити гімнастику для очей в ході виконання будь якої роботи, де є зорове навантаження, і нагадувати про важливість виконання таких вправ для профілактики порушень гостроти зору.

Найпоширеніші серед ризиків щодо здоров’я дитини, які виникають при роботі на комп’ютері:

  • Гіподинамія. Тривале сидіння перед комп'ютером в одній позі замість занять спортом і активними ігорами на свіжому повітрі призводить до того, що м'язи слабо розвиваються, дитина стає дратівливою, швидко стомлюється. До того ж сидяче положення негативно позначається на спині та попереку, псується постава.
  • Порушення зору. Постійна напруга зору веде до стомлення очних м'язів, а також негативно впливає на внутріочні судини і сітківку ока.
  • Навантаження на руки. Під час роботи за комп'ютером кисті рук постійно знаходяться в напрузі: вони здійснюють однотипні рухи, довгий час не змінюють позицію. В результаті виникає стійке стомлення м'язів рук, що потім виражається в болях суглобів. Крім того, через порушення кровообігу і погіршення нервової прохідності можлива поява судом, порушення координації пальців.
  • Навантаження на шию. Під час роботи за комп'ютером шийний відділ хребта також знаходиться в постійній напрузі, особливо якщо дитина сидить нерівно. В результаті погіршується кровопостачання мозку, може виникнути кисневе голодування, що проявляється в головних болях.
  • Вплив на центральну нервову систему. Тривале використання комп'ютера може не тільки стати причиною підвищеної стомлюваності і навіть запаморочень, але й викликати інші порушення - сонливість, апатію, неуважність, нестриманість, зниження уваги тощо.
  • Психологічний аспект. Часто діти, захоплені інтернет-спілкуванням, втрачають здатність до живої комунікації - їм складніше знаходити спільну мову з однолітками, нецікавими стають інші прояви активності в дитячому колективі. Дитина замикається в собі і починає уособлюватися.

Крім того, на емоційний і розумовий розвиток дитини істотно впливає інтенсивний потік інформації з інтернетної мережі, яка не завжди є корисною та безпечною.

  • Проблеми з харчуванням. Захоплена комп'ютером дитина часто забуває про їжу або і зовсім втрачає апетит. Чи навпаки дитина починає харчуватися неконтрольовано - перекушувати прямо перед монітором і не особливо дбати про якість їжі.

Комплекс вправ гімнастики для очей.

1. Швидко покліпати очима, закрити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5-ти.

Вправу повторити 4-5 разів.

2. Міцно зажмурити очі, рахуючи до 3-х, відкрити очі та подивитися вдалечінь, рахуючи до 5-ти.

Вправу повторити 4-5 разів.

3. Витягнути праву руку вперед і стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз.

Вправу повторити 4-5 разів.

4. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок до 4-х, потім перенести погляд вдалечінь на рахунок до 6-ти.

Вправу повторити 4-5 разів.

5. Проводити по 3-4 кругових рухи очима в праву сторону, стільки ж у ліву. Розслабити очні м'язи, подивитися вдалечінь – рахуючи до 6-ти.

Вправу повторити 1-2 рази.

Кiлькiсть переглядiв: 767

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.